自分道 Jibun-Dou

アフリカはセネガル。青年海外協力隊。

77 Long time no see 久しぶりの豚

The 1st of November was a notional holiday called "All Saints' Day."


It is a Christian day to pray to the saints. And the night before the All Saints' Day is Halloween.


I was invited to a home of a Christian of my friend and I had a feast. 

I've been to this house on the last Christian holiday.


In Senegal, more than 90% of the population is Muslim, so pork is not sold in town. 

However, this time it was in a Christian house. Therefore, they have pigs and I could eat pork.


It was the first pork I had eaten since the previous Christian holiday (15th of August), so I hadn't had pork in two and a half months.

Delicious! 

And they also served alcohol. Christians are allowed drinking.


We drank, ate, danced, and had a lively party.

There were two national holidays during this week.

I counted 16 national holidays in Japan for a year and 14 national holidays in Senegal.

 

11月1日は「万聖節(ばんせいせつ)」という祝日でした。

 

キリスト教の「聖者に祈りを捧げる日」だそうです。

その前夜がハロウィンです。

 

知り合いキリスト教徒のセネガル人の家に招かれ、ごちそうになりました。 

前にもキリスト教の祝日に来たことがある家です。

 

セネガルでは9割以上イスラム教徒なので、町で豚肉が売られていません。 

ただ今回はキリスト教セネガル人の家です。

そのため、豚を飼っていて食べることができます。

 

前のキリスト教の祝日(8月15日)以来食べる豚肉だったので、2ヶ月半ぶりに食べました。

美味い! 

そして、酒もふるまわれました。キリスト教はお酒もOKです。

 

飲んで食べて踊って、にぎやかな宴でした。

今週は2回祝日がありました。

日本の祝日の数を数えたら年間で16日あり、セネガルは14日でした。